DIROBENELU
DIROBENELU
PortalAcasaCalendarFAQCautareInregistrareConectare

Distribuiți | 
 

 Milionara de la căpătâiul bolnavilor. Cum să te îmbogățești din îngrijiri fictive!

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
AutorMesaj
sanziana
Staff Officer
Staff Officer
avatar

Numarul mesajelor : 1365
Varsta : 67
Reputatie : 18
Puncte : 4755
Data de inscriere : 24/11/2006

MesajSubiect: Milionara de la căpătâiul bolnavilor. Cum să te îmbogățești din îngrijiri fictive!   Sam Oct 15, 2011 10:21 am

Piața de îngrijiri medicale la domiciliu din Capitală este dominată de o firmă controlată de o tânără democrat-liberală. Foști pacienți și colaboratori acuză însă societatea că decontează de la stat sume nejustificate, prin umflarea numărului de zile de îngrijire per pacient și a procedurilor aplicate. Casa de Sănătate București refuză să facă publice sumele decontate.

În România, fiecare asigurat are dreptul la 90 de zile de îngrijiri medicale la domiciliu gratuite, decontate de CASMB. Pentru aceasta, Casa de Asigurări apelează la furnizori privați, care primesc 75 lei pe zi per pacient, în primele 42 de zile din cele 90, și 50 lei pe zi, per pacient, pentru următoarele 48 de zile. Există însă o condiție: firma să furnizeze cel puțin opt proceduri medicale pacientului. Mai puține înseamnă automat o sumă mai mică decontată per pacient.

O fostă asistentă a firmei Alicia Medical Expert acuză societatea că „umflă" fișele medicale ale pacienților pentru a încasa banii de la Casa de Sănătate București. „Toate asistentele erau obligate să scrie în fișa de îngrijire ceea ce era prescris de medic în colaborare cu coordonatoarele din spitale ale firmei, chiar dacă pacienții nu beneficiau de toate aceste operațiuni", scrie fosta asistentă Adela Popa într-o declarație dată în toamna anului 2010 și consultată de RL. Femeia mai spune că, dacă asistentele nu aduceau fișele medicale astfel modificate, acestea nu erau plătite de firmă. Adela Popa conchide: „majoritatea pacienților au semnat fișele medicale având nevoie doar de o mică parte a manevrelor medicale recomandate".

Publicitatea făcută de medici

O altă asistentă care a colaborat cu firma Alicia Medical Expert a povestit pentru RL, sub anonimat, că făcea, la cererea șefilor, liste lungi de proceduri medicale, fără ca pacientul să și beneficieze de ele: „Am avut pacienți la care mergeam doar pentru un masaj și fișa lor era plină ochi de proceduri". Asistenta a colaborat o perioadă cu Alicia Medical, iar în prezent lucrează într-un spital bucureștean. Femeia precizează că metoda nu ar fi posibilă fără înțelegeri între Alicia Medical Expert și unii medici din spitale: „De multe ori medicii și asistentele șefe chiar recomandă pacienților această firmă, deși ei ar trebui, potrivit legii, să arate pacienților lista cu toți furnizorii de îngrijiri medicale care au contract cu CASMB".

Potrivit paginii de web a societății, Alicia Medical Expert are puncte de lucru în Spitalul Clinic Colentina, Institutul Oncologic „Prof. Dr. Al. Trestioreanu", Spitalul Clinic de Urgență „Sf. Pantelimon" și în Institutul Clinic Fundeni.

Contează ce spune medicul?

Dar cum funcționează sistemul, din punct de vedere birocratic? Pentru fiecare pacient în parte, furnizorul de îngrijiri medicale la domiciliu trimite, în numele pacientului, o cerere către Casa de Asigurări, care o verifică și apoi o aprobă sau nu. De multe ori, aprobarea întârzie, iar pacientul poate aștepta zile bune până când și beneficiază de îngrijire, la ieșirea din spital. O decizie a CASMB București din iunie 2011 indică însă o altă metodă de sporire a profitului: firma cere aprobare de la Casa pentru prestarea de servicii de îngrijire medicală pe perioada maximă prevăzută de lege, respectiv 90 de zile.

„Poate pacientul are nevoie doar de 30 de zile, dar în decizia de la CASMB apare aprobarea ca Alicia Medical Expert să îngrijjească pacientul pentru 90 de zile. Asta se face tot cu ajutorul unor medici, care recomandă maximum de zile, sau printr-o înțelegere cu cei de la Casă, care ori nu verifică, ori închid ochii", susține în continuare fosta asistentă.

Spusele sursei RL sunt confirmate, de pildă, de un caz cât se poate de real: cel al pacientei Eugenia Vrabie. După ce a ieșit din spital cu piciorul amputat, femeia a cerut, din proprie inițiativă, ajutorul celor de la Alicia Medical Expert. Aceștia au depus cererea la Casa de Sănătate București, în numele Eugeniei Vrabie, dar, pentru că răspunsul a întârziat, reprezentanții firmei i-au făcut doamnei Vrabie o surpriză neplăcută: „Au venit o dată, de două ori, apoi n-au mai venit deloc. Când m-am dus la spital să-mi scoată firele, aveam plaga infectată. Doctorul mi-a recomandat atunci îngrijire la domiciliu", a povestit pentru RL pacienta. Potrivit recomandării semnate de medicul curant, avea nevoie de 30 de zile de îngrijire la domiciliu.

Dată fiind situația, femeia a apelat la un alt furnizor de îngrijiri medicale - Fundația Crucea Alb-Galbenă, care i-a trimis o asistentă încă din prima zi. Când Eugenia Vrabie a cerut schimbarea furnizorului, a primit decizia CASMB întocmită pe baza cererii formulate de Alicia Medical Expert. De aici reiese că firma a cerut Casei să aprobe 90 de zile de îngrijiri medicale la domiciliu și o listă de 13 proceduri medicale pentru Eugenia Vrabie. Deși pacienta avea nevoie deoar de schimbarea pansamentului, Alicia Medical ar fi decontat de la CASMB - dacă femeia nu ar fi ales alt furnizor - sumele aferente unui număr mare de proceduri complexe: „alimentare pasivă", „aplicarea de mijloc ajutător pentru absorbția urinei", „manevre terapeutice pentru evitare complicațiilor pulmonare", „îngrijirea escarelor multiple", „manevre terapeutice pentru evitarea escarelor de decubit".

Reprezentanta Fundației Crucea Alb-Galbenă, care a îngrijit-o pe pacienta Vrabie, confirmă: „Tot ce avea nevoie era schimbarea pansamentului, măsurarea glicemiei și a tensiunii, nu de mobilizare, pamperși și tot ce mai scria în decizia de la Casă, făcută pe baza cererii depuse de Alicia".

Pacient: „Știam că o să se spargă «buba»"

Pacienți și rude ale acestora contactate de România liberă au păreri diferite despre serviciile prestate de Alicia Medical Expert. Unii s-au declarat mulțumiți de îngrijiri, alții au înaintat plângeri la conducerea firmei.

Un pacient confirmă, sub anonimat, că i s-au trecut în fișa medicală mai multe proceduri medicale decât avea cu adevărat nevoie: „Eu am avut nevoie de ceva anume. Au venit și nu mi-au făcut. Le-am zis: vreau să vorbesc cu șefa, să-i spun ce am nevoie, nu ce vreți dumneavoastră. Știam că la un moment dat o să se spargă «buba» în ce privește firma asta".

Soția unui alt fost pacient îngrijit la domiciliu de Alicia Medical Expert a rămas cu o impresie proastă despre serviciile prestate de firmă. „La Spitalul Militar, unde era internat soțul meu, a venit o angajată a acestei firme în secții și racola pacienții care se externau și aveau nevoie de îngrijire la domiciliu. (...) Veneau acasă la soț cu aparatul de tensiune în geantă, câteodată nu-l aveau, altă dată veneau cu instrumentele astea de făcut perfuzii tot în geantă. Mă rog, foarte primitiv. Am tăcut pentru că eram mulțumită că veneau. Nu știu ce decontau ei. Făceau o perfuzie sau o injecție. Eu nu mă uitam la ce semnam, semnam ca primarul pentru că aveam atâtea pe cap", ne-a declarat soția pacientului Adrian Truțan, decedat între timp.

Asistenta: „Le ceream să-și cumpere materiale"

Alți pacienți îngrijiți la domiciliu de Alicia Medical Expert fac referire la o altă practică a firmei. Deși în tariful pe o zi de îngrijire, decontat de CASMB, sunt incluse, potrivit legii, costurile materialelor sanitare pentru realizarea serviciului de îngrijire la domiciliu, asistentele de la Alicia Medical Expert ar fi fost nevoite să le ceară uneori pacienților să-și cumpere singuri pansamente, branule, seringi, alcool medicinal. „Ne-am cumpărat perfuziile, seringile, spirtul, tot. Doar puneau perfuzia. I-au luat sângele acasă și eu m-am dus cu el la analize, la laborator", povestește Elena Chircă, nora pacientei Anica Constantin, între timp decedată.

Spusele femeii sunt susținute și de asistenta Adela Popa, care a lucrat mai mulți ani pentru Alicia Medical Expert: „Aproape toți pacienții și-au cumpărat materiale sanitare, în special perfuzoare, branule, soluții de perfuzat și tot ce aveau nevoie".

Și asistenta care a acceptat să ne vorbească sub anonimat a trecut prin situații similare: „La pacienții proaspeți, la care abia începeam, firma ne spunea să mergem în primele zile cu materiale de la firmă. După vreo cinci zile, cei de la firmă ne spuneau să le cerem pacienților să-și cumpere materiale, inclusiv comprese sterile, seringi, leucoplast, unguente. De multe ori mai luam de la mine de la spital, că mi-era milă să-i pun pe pacienții bătrâni sau foarte săraci să-și ia singuri ce le trebuie". Întrebată ce se întâmplă cu pansamentele și seringile folosite la pacienții tratați la domiciliu, asistenta a răspuns că le arunca de obicei la gunoi, la pacient acasă. „Știu că ar trebui să avem de la firmă recipiente septice pentru produse biologice și pentru ace, dar cum să avem așa ceva când noi, asistentele, mergem la pacient cu tramvaiul?". Femeia mai spune că nici instrumentarul folosit pentru c**ă-țarea rănilor nu este sterilizat, așa cum cer normele: „Dar la firmă n-au ce le trebuie și ne puneau pe noi să le sterilizăm la spitalele unde lucrăm".

Bani publici, date confidențiale

În 2010, suma decontată de CASMB furnizorilor de îngrijiri medicale la domiciliu a depășit 13,5 milioane lei, adică 3,2 milioane euro. Reprezentanții instituției au refuzat însă să facă publice sumele decontate fiecărui furnizor în parte. Potrivit adresei CASMB transmise RL, datele privind furnizorii care sunt plătiți din bani publici nu sunt de interes pentru contribuabili: „Referitor la cererea privind sumele decontate și numărul de pacienți îngrijiți la domiciliu de către furnizor, având în vedere principiul dreptului la libera alegere de către asigurați a furnizorului de servicii medicale și art. 12 al Legii 544/2001, informațiile solicitate nu se încadrează în categoria informațiilor de interes public".

Pe de altă parte, firma Alicia Medical Expert are contract și cu OPSNAJ - casa de asigurări a angajaților din domeniul Apărării, Ordinii Publice, Siguranței Naționale și Autorității Judecătorești.

Spre deosebire de CASMB, oficialii OPSNAJ au găsit de cuviință că datele privind numărul de pacienți îngrijiți de furnizorii săi sunt de interes public: „(...) firma Alicia Medical Expert a raportat aproximativ 45% din numărul total de cazuri înregistrate în baza noastră de date, 216 cazuri din totalul general de 485 în 2010 și 136 de cazuri din totalul de 312 în anul curent, până la data de 30.09.2011". Restul pacienților s-au împărțit între ceilalți 26 de furnizori cu care OPSNAJ are contract. Deși contactată insistent, Alina Ion, asociat unic la Alicia Medical Expert, a refuzat să stea de vorbă cu RL.

Patroana, membră de partid

Firma Alicia Medical Expert a fost înființată în anul 2004 de Alina Ion, acum în vârsă de 35 de ani, care în același an a intrat în PD. În prezent, este secretar general adjunct în filiala PDL sector 3, condusă de Silvian Ionescu, șeful Gărzii de Mediu. Administrator al firmei a fost, în anul 2005, un alt membru PDL, Tamara Țapu, în prezent consilier local PDL sector 3 și vicepreședinte al filialei. Anul trecut, Alicia Medical Expert a avut o cifră de afaceri de 10,5 milioane lei (circa 2,5 milioane euro) și cheltuieli de 3,2 milioane lei (circa 760.000 de euro). Rezultă un profit de 7,6 milioane lei, aproape 1,8 milioane euro, potrivit datelor de la Ministerul Finanțelor.

Dar lucrurile nu au stat întotdeauna atât de bine. Firma a avut un început cuminte, cu un salariat și o cifră de afaceri, în 2004, de aproape 115 milioane lei vechi. Încă de la înființare, a reușit însă să aibă o marjă de profit ridicată - 105 milioane lei vechi în 2004. După 2005, veniturile firmei au crescut substanțial.

De la comerțul cu carne, la asistență medicală

În septembrie anul acesta, Alicia Medical Expert a depus o cerere la Registrul Comerțului ca admi-nistrator al firmei să devină Adrian Uritescu. Numele acestuia apare ca acționar unic la o altă firmă care se numără printre furnizorii de îngrijiri medicale la domiciliu ai CASMB - Beatrice Expert cu sediul la aceeași adresă. Până anul trecut, 50% din acțiuni au fost ale Alinei Ion, în prezent acționar unic la Alicia Medical Expert. Până în 2009, obiectul principal de activitate al Beatrice Expert a fost comerțul cu carne și produse din carne. De anul trecut, firma s-a reprofilat spre îngrijiri la domiciliu și, în 2011, a încheiat contract cu CASMB.

Bonuri și chitanțe

Două foste asistente ale Alicia Medical s-au plâns de faptul că reprezentanții firmei le cereau să facă rost de bonuri fiscale și de facturi, care ulterior erau înregistrate în contabilitatea firmei. „Eram obligate să aducem bonuri sau chitanțe fiscale pentru a avea cheltuieli pe firmă în valoare de minim 700 lei", a declarat fosta angajată Adela Popa. Spusele sale au fost confirmate de o altă asistentă, care, pentru că lucra doar cu jumătate de normă, avea sarcina să aducă bonuri de 300 lei.

sesizări
Sursele RL susțin că practici similare pot fi întâlnite și la alte firme de îngrijiri la domiciliu. Dacă aveți plângeri sau nemulțumiri cu privire la serviciile prestate de furnizorii CASMB, ne puteți sesiza, în scris, la adresa de e-mail andreea.pocotila@romanialibera.ro sau pe adresa redacției.

90 este numărul maxim de zile de îngrijiri medicale la domiciliu la care are dreptul fiecare asigurat. Cheltuielile sunt suportate de stat, prin Casa de Sănătate.

_________________
Cine nu iubeste animalele, nu iubeste nici oamenii!
Sus In jos
http://jurtrad.own0.com/
 
Milionara de la căpătâiul bolnavilor. Cum să te îmbogățești din îngrijiri fictive!
Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 
Pagina 1 din 1

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
DIROBENELU :: NEWS-
Mergi direct la:  
|
creează un forum | © phpBB | Forum gratuit de suport | Semnaleaza un abuz | Creeaza un blog gratuit